Neurorozwojowe podejście do specyficznych zaburzeń uczenia się

Akademickie słabe wyniki i złe zachowanie w szkole, rzeczywiste lub postrzegane, są częstymi przyczynami skierowania dzieci do oceny, diagnozy i leczenia zaburzeń uczenia się. Chociaż w szkole istnieje wiele potencjalnych przyczyn tych problemów, wstępne skierowanie często do lekarza w celu ustalenia, czy objawy są pochodzenia neurologicznego . Osoba odnosząca się do dziecka może nie mieć jasnego zrozumienia, jakie pytanie jest zadawane, ale mimo to jest ono skierowane. Pierwsze sześć rozdziałów tej wielorakiej książki skupia się na skoncentrowanym na lekarzu podejściu do wstępnej oceny dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w tym dysleksją, dysgrafią i dyskalkulią; niezdarny zespół dziecka; i zaburzenie deficytu uwagi. Pierwszy rozdział zawiera historyczny przegląd stale zmieniających się definicji i klasyfikacji nosowej zaburzeń uczenia się, które są w rzeczywistości złożone i bardzo zmienne. Wniosek autora jest taki, że najlepszą metodą klasyfikacji tych zaburzeń jest zastosowanie globalnej koncepcji, określanej tutaj jako dysfunkcja neurorozwojowa, zamiast próby zidentyfikowania podstawowego zaburzenia podstawowego i związanych z nim współistniejących stanów. W rzeczywistości raczej zbijać niż rozszczepiać zaburzenia, czego przykładem jest użycie starszych terminów, takich jak minimalna dysfunkcja mózgowa , lub nowszych, takich jak deficyty uwagi, kontrola motoryczna i percepcja , formy koncepcyjne podparcie większości rozdziałów, w których omawiane są określone zaburzenia. W drugim rozdziale przedstawiono kompleksowy przegląd tego, co jest znane z leżących u podstaw neurobiologicznych podstaw tych stanów.
Rozdziały dotyczące każdego z głównych zaburzeń obejmują normalny rozwój odpowiednich funkcji poznawczych, klasyfikacji oraz przyczyn i oceny. Każdy autor podkreśla użyteczność badania neurologicznego, w tym poszukiwanie miękkich znaków (drobne ustalenia, które nie sugerują ogniskowych nieprawidłowości układu nerwowego) i stosowanie biurowych testów przesiewowych w procesie diagnostycznym. Niewiele mówi się o roli neuropsychologicznej i edukacyjnej oceny psychologicznej.
W tym momencie starsi praktykujący prawdopodobnie doświadczą déj. vu. W ciągu ostatnich kilku dziesięcioleci w Stanach Zjednoczonych nastąpił odejście od takich globalnych konstrukcji, takich jak minimalna dysfunkcja mózgu, deficyty uwagi, kontrola motoryczna i percepcja oraz dysfunkcja neurorozwojowa i malejąca zależność od badań neurologicznych w gabinecie lekarskim. Odszedł również od testów przesiewowych podawanych przez lekarza i do testów edukacyjnych i neuropsychologicznych, które identyfikują określone nieprawidłowości poznawcze. Testy te są przeprowadzane przez przeszkolonych specjalistów innych niż lekarze. Takie podejście nie tylko ułatwiło rozwój empirycznie bazujących klasyfikacji nosologicznych, ale także stanowi podstawę dla badań leżących u podstaw neuroanatomicznych i funkcjonalnych aspektów określonych zaburzeń. Dokładniejsze zrozumienie leżących u podstaw deficytów poznawczych było również ważne dla opracowania strategii wczesnego wykrywania, wczesnej diagnozy i ukierunkowanej naprawy zaburzeń uczenia się w środowisku edukacyjnym
[więcej w: lamiwudyna, radioskopia, mikroangiopatia zakrzepowa ]
[podobne: validol cena, eskulap pabianice, wakacje mikołajka chomikuj ]